Peab renoverar 146 lägenheter i Västerås

Peab har fått uppdraget att ROT-renovera 146 lägenheter åt Bostads AB Mimer på Önsta Gryta i Västerås. Kontraktssumman uppgår till ca 167 MSEK.

Projektet genomförs som en totalentreprenad i partnering.

Tidigare har Peab i samarbete med Bostads AB Mimer, även genomfört projekteringsarbetet för lägenhetsrenoveringen.

Planerad byggstart för renoveringen sker under april 2020 och uppdraget beräknas vara klart i sin helhet i december 2021.

- Peab har lång erfarenhet av renoveringsarbeten och vi ser fram emot att starta det här arbetet så att de boende inom kort får nya, fräscha lägenheter, säger Nils Staffansson, regionchef på Peab.

Projektet orderanmäldes i det första kvartalet 2020.

För ytterligare information, kontakta:

Nils Staffansson, regionchef Peab, 0733-37 32 00

Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Taggar:

Citat