Peab startar ny division för speciella projekt

Peab startar en ny division, Division Speciella Projekt, inom affärsområde Bygg. Den nya divisionen kommer att inkludera stora och komplexa projekt såsom byggandet av IKEA-varuhus och Mall of Scandinavia i Arenastaden, Solna.

– Med den nya divisionen ökar vi vår konkurrenskraft när det gäller stora kunders efterfrågan på enhetligt genomförande runtom i Norden, säger Tore Hallersbo, vice VD och Peabs affärsområdeschef för affärsområde Bygg.

Pekka Merta har utsetts till divisionschef för Speciella Projekt. Han var tidigare regionchef för speciella projekt inom Peabs byggverksamhet i västra Sverige. Pekka Merta har dessutom varit avtalsansvarig för uppdraget och uppförandet av tio IKEA-varuhus i Norden, medverkat vid byggandet av Hotel Post, Triple Tower i Göteborg och Angereds bad- och isanläggning. Han är också sedan en tid projektansvarig för Tele2 Arena i Stockholm, ett uppdrag han bibehåller även framöver.

För mer information, vänligen kontakta:
Pekka Merta, divisionschef Speciella Projekt Peab, 0733-37 34 34
Niclas Brantingson, presschef Peab, 0733-37 20 06