Peabs medarbetare nominerad till pris för framgångsrikt ledarskap

Karl Sköld, 31 år, på Peab i Angered var en av de slutnominerade till Guldhuset – en utmärkelse för framgångsrika unga ledare – som delades ut nyligen. Syfte med utmärkelsen är att stimulera utvecklingen av ledare inom samhällsbyggnadssektorn.

Nyligen delade CMB, Centrum för management i byggsektorn, ut utmärkelsen Guldhuset för nionde gången. 2012 års pristagare blev Karin Ahlzén på White, och en av de slutnominerade var Peabs produktionschef Karl Sköld.

De senaste åren har Karl Sköld utmärkt sig som en god ledare och förebild inom Peab. Nomineringen bevisar ytterligare att han är en framgångsrik ung ledare inom samhällsbyggnad.

– Det känns smickrande och roligt att vara en av de fyra som kunde få utmärkelsen. Jag arbetar aktivt med ledarskap och tänker på hur jag på bästa sätt kan leda andra. Idag har jag ett stort ansvar i ett viktigt samhällsprojekt som har betydelse lokalt eftersom det ökar integrationen i Göteborg, säger Karl Sköld, produktionschef på Peab.

Karl Sköld arbetar som produktionsledare på Angereds bad- och isanläggning som blir klar i februari 2013. Redan nu utmärker sig projektet då det har betydelse för lokalsamhället och som en del i Göteborgs utveckling. Peab har en roll som både byggare och arbetsgivare genom att erbjuda praktikplatser och projektanställningar.

En viktig del i Peabs framgång som Nordens samhällsbyggare är människorna som jobbar inom företaget. Peab strävar efter att vara branschens bästa arbetsplats och vill att medarbetarna ska trivas, utvecklas och växa. Guldhusets kriterier är att pristagaren har nödvändiga egenskaper som gör att personen kan vara ett gott föredöme och ha potential till fortsatt god utveckling som ledare.

Läs mer om jobb och utveckling på Peab
Läs mer om
Angereds bad- och isanläggning
Läs mer om