Peabs starka team i Syd blir ännu starkare

Peab Projektutveckling Syd rekryterar från Länsförsäkringar Skånes fastighetsbolag, Länshem Skåne AB.

- Det är med stor glädje jag hälsar Eva Zdolsek välkommen till Peab Projektutveckling Syd. Eva har en bred kompetens inom många olika delar av projektutvecklingsprocessen, vilket gör henne särskilt lämpad som affärschef. Hon har utöver det också en intressant mix av både privata och offentliga anställningar bakom sig vilket ger henne en stor förståelse för båda världarna. Sammantaget innebär detta att vi fortsätter stärka vår förmåga att hjälpa våra hyresgäster att bli långsiktigt framgångsrika, oavsett om de är privata eller offentliga, säger Christian Dahlman, projektutvecklingschef Peab Syd.

Eva har en lång och bred erfarenhet från branschen, hon har bland annat arbetat som fastighetsutvecklingschef på Länshem Skåne AB, regionchef på Svenska Hus och affärsutvecklare på Jernhusen. Uppdragen har kretsat kring förvärv, förvaltning och projektutveckling. Eva kommer att ha ett särskilt ansvar för det tidiga skedet, utredningar, produktutformning, projekt- och affärsupplägg.

– Jag ser fram emot att få leda affärsutvecklingsarbetet. Det ska bli extra roligt att jobba med att stärka affärsnyttan för våra kunder ytterligare, samt att hitta nya kunder och nya affärer, säger Eva.

Eva Zdolsek tillträder tjänsten som affärschef på Peab Projektutveckling Syd den 14 augusti.

För ytterligare information, kontakta:

Christian Dahlman, projektutvecklingschef Peab Syd, 072-742 67 02, christian.dahlman@peab.se

Daniel Ferreira, press- och kommunikationsansvarig Peab Projektutveckling, 072-533 50 86, daniel.ferreira@peab.se

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 16 000 anställda och en omsättning på cirka 55 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Taggar:

Citat

- Det är med stor glädje jag hälsar Eva Zdolsek välkommen till Peab Projektutveckling Syd. Eva har en bred kompetens inom många olika delar av projektutvecklingsprocessen vilket gör henne särskilt lämpad som affärschef. Hon har utöver det också en intressant mix av både privata och offentliga anställningar bakom sig vilket ger henne en stor förståelse för båda världarna
Christian Dahlman, projektutvecklingschef Peab Syd