Peter Svensson – ny chef för bostadsutveckling i Peab

Peter Svensson, 50 år, har anställts som ny chef för Peabs bostadsutveckling inom affärsområde Projektutveckling. Peter kommer att vara stationerad i Stockholm, vilket också innebär att Peab förstärker sin ledning i Stockholmsregionen ytterligare.

Peter kommer närmast från en befattning som chef affärsutveckling på NCC Housing och har tidigare varit VD på NCC Boende AB och haft olika befattningar på både Skanska och Bjerking AB.

- Med rekryteringen av Peter och hans erfarenhet och engagemang är jag övertygad om att vi får den styrning som krävs för en fortsatt bra bostadsutveckling i Peab, säger Tomas Anderson, affärsområdeschef i Peab.

Peter tillträder tjänsten på Peab i juni 2015.

För mer information, kontakta:
Tomas Anderson, affärsområdeschef Peab, +46 706 34 49 94
Niclas Brantingson, informationschef Peab, +46 431 89 000

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning på överstigande 43 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.