Pressinbjudan: Peab flyttar in på The Gate i Vintrie i Malmö

Torsdagen den 5 mars invigs Peab Center Malmö i Vintrie i södra Malmö. Därmed är det första huset färdigt i The Gate, som projektet kallas. Peab har både utvecklat och byggt det nya kontoret där många anställda i södra Sverige nu får en gemensam hemvist.

Kontoret har plats för närmare 200 Peabanställda från samtliga av bolagets fyra tätt samarbetande affärsområden. Även bolaget Prefa Sverige AB kommer att hyra in sig i det första huset av de fem som planeras.

Kontoret har stort fokus på hållbarhet, både vad gäller människa och miljö. Byggnaden, som tilldelats miljöcertifiering Silver, har även solceller på taket från Peabbolaget Glacell.

Datum: Torsdagen den 5 mars kl 12-13.

Plats: Bjäre Plats 11, bredvid IKEAs Hubbhult, i Vintrie i Malmö

Medverkande: Jesper Göransson, VD och koncernchef Peab, Katrin Stjernfeldt Jammeh, kommunstyrelsens ordförande i Malmö samt Christian Dahlman, regionchef Peab Fastighetsutveckling. Representanter från Arkitektbyrån Här! kommer också att finnas på plats.

Moderator vid invigningen är Camila Buzaglo, kommunikationsdirektör Peab

Anmälan: Osa senast den 4 mars till Kajsa Jacobsson, presschef Peab, kajsa.jacobsson@peab.se, 0725-33 34 84. Det bjuds på en enkel lunch vid invigningen.

För ytterligare information, kontakta:

Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.