Regus och DNB Bank klara som hyresgäster i The Point

En av världens största coworking-space aktörer, Regus, DNB Bank och Quality Hotel View, har valt att etablera sig i kontorsbyggnaden The Point på Hyllie i Malmö. The Point blir med sina 29 våningar, 110 meter och 20 500 kvm, det nya landmärket i regionen.

Kontorshuset The Point ligger mitt på Hyllie Stationstorg och byggnationen är nu uppe på våning 15 av 29. Byggnaden beräknas bli inflyttningsklar under första kvartalet 2020. Det intilliggande Quality Hotel View har haft en flygande start för sin verksamhet och expanderar nu sin konferensanläggning i The Point. Samtidigt så kommer The Points lobby att öppnas upp och byggas samman med hotellets lobby och lounge och bli en naturlig mötespunkt för besökare och företag i The Point och på Hyllie.

DNB Bank ASA är en av nordens ledande aktörer inom bank, finans och försäkring. Idag har man sin lokala verksamhet i World Trade Center i Malmö, men flyttar nu in på våning16 i The Point, tillsammans med norska konsulatet.

Närheten till det nya centrala Malmö är en av de viktigaste parametrarna för vår kommande etablering. Vi knyter Europa närmare DNB - där Hyllie och The Point blir det ultimata läget, berättar Bertil Johansson, chef bilfinansiering DNB Bank.

Regus, en av världens största leverantör av flexibla arbetsplatser, väljer nu att expandera i Malmö och kommer öppna sin verksamhet på tre våningsplan.

Vi har under en längre tid riktat blickarna mot Malmö och Hyllie. Vi är glada över att kunna erbjuda både mindre Malmöbolag och våra internationella kunder en attraktiv plats att driva sitt företag på. Läget och The Point som profilbyggnad, gjorde att valet blev enkelt, säger Patrik Ölvebäck, Country Mananger Regus.

På Annehem Bygg & Projekt arbetar man nu med uthyrningen i The Point och nu ser man fram emot att se lokalerna fyllas med liv.

– Det är fantastiskt att ha med oss tre starka aktörer in i projektet. Regus produkt blir ett bra komplement till huset i övrigt och hotellets expansion in i The Point, kommer öka servicen till våra hyresgäster, säger Lars Bengtsson, Fastighetschef Annehem Bygg & Projekt.

Annehem Bygg & Projekt AB är ett dotterbolag inom Peabs affärsområde Projektutveckling och ansvarar för utveckling av kommersiella fastighetsprojekt i Öresundsregionen. Projektet The Point samt det intilliggande hotellet Quality Hotel View ägs gemensamt av Peab och Volito Fastigheter AB.

Foto: Klas Andersson

För ytterligare information vänligen kontakta:

Lars Bengtsson, Fastighetschef Annehem, mobil: 0705-095592

Pia Andersson, VD Annehem, mobil: 0705-906164

Elin Fasth, kommunikationsansvarig Annehem mobil: 0725-33 54 81

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 51 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Lars Bengtsson, Fastighetschef Annehem Bygg & Projekt