Välkommen till första spadtaget för Gamlestads Smedja

Den 17 november sätter vi spaden i marken till nya Gamlestads Smedja. Här har Peab arbetat med att fånga upp områdets historia och bevara Gamlestadens industriers stolthet i en ny miljömässig, flexibel och central kontorsbyggnad i attraktiva Gamlestaden. Första spadtaget tas bland annat av Mats Paulsson, grundare Peab och Hampus Magnusson (M), Kommunalråd och ordförande i Byggnadsnämnden och förste vice ordförande i Fastighetsnämnden, Göteborg Stad.

Dag och tid: 11.30–13.00 den 17 november 2021.

Plats: Gamlestadens resecentrum, Gert Tommessons gata 1.

I Gamlestaden i Göteborg kommer ett kontorshus med åtta våningar och en total yta om 13 000 kvadratmeter byggas för att erbjuda flexibla och miljömässiga lokaler för möten, konferens, café, gym och evenemang.

– Det känns fantastiskt roligt att vi nu efter år av förberedelser kan starta bygget av Gamlestads Smedja. Uthyrningen av lokalerna pågår och som en långsiktig samhällsutvecklare ser vi fram emot att bidra med nya, flexibla kontorsytor som möter framtidens krav och samtidigt utveckla en ny, attraktiv stadsdel i Göteborg, säger Staffan Lundqvist, affärsenhetschef Peab.

Det första spadtaget tas av:
Hampus Magnusson (M) Kommunalråd och ordförande i Byggnadsnämnden och förste vice ordförande i Fastighetsnämnden, Göteborgs Stad.
Mats Paulsson, grundare av Peab
Staffan Lundqvist, Affärsenhetschef, Peab Bostad AB
Stellan Haraldsson, regionchef på Peab Bygg Väst

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Elinor Jacobsson, kommunikatör Peab, 072 – 533 33 81

Peab är Nordens samhällsbyggare med 16 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Taggar:

Citat

Det känns fantastiskt roligt att vi nu efter år av förberedelser kan starta bygget av Gamlestads Smedja. Uthyrningen av lokalerna pågår och som en långsiktig samhällsutvecklare ser vi fram emot att bidra med nya, flexibla kontorsytor som möter framtidens krav och samtidigt utveckla en ny, attraktiv stadsdel i Göteborg.
Staffan Lundqvist, affärsenhetschef Peab