Ann-Charlotte Johansson lämnar Scandic

Ann-Charlotte Johansson, kommunikations- och IR-direktör, har beslutat sig för att lämna Scandic Hotels Group för en ny tjänst. Processen för att utse en efterträdare har påbörjats och Ann-Charlotte kvarstår i bolaget fram till årsskiftet.

-  Ann-Charlotte har haft en viktig roll i bolagets noteringsprocess och jag önskar henne lycka till i hennes ny tjänst samtidigt som jag tackar för hennes arbetsinsatser på Scandic, säger Frank Fiskers, VD & koncernchef Scandic Hotels Group.

Scandic Hotels Group (publ) offentliggör denna information enligt lagen om värde­pappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 juni 2016 klockan 08.00 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Frank Fiskers, Koncernchef & verkställande direktör
som nås genom:

Marie Holmberg
E-post: marie.holmberg@scandichotels.com
Telefon: +46 709 259 284
www.scandichotelsgroup.com

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 14 400 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 44 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,7 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC). Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com