Ändring i valberedningen i Sectra AB (publ)

Linköping – 16 april, 2021 – Elisabet Jamal Bergström, som representerar SEB Investment Management, har utsetts till ledamot i valberedning i medicinteknik- och cybersäkerhetsföretaget Sectra (STO: SECT B). Hon ersätter Martin Gärtner, representant för SEB Investment Management, som lämnar valberedningen för andra uppdrag.

Den ursprungliga sammansättningen av valberedningen i Sectra offentliggjordes i ett pressmeddelande den 22 december 2020. Efter förändringen ingår följande ledamöter i valberedningen inför Sectras årsstämma 2021:

• Torbjörn Kronander (för eget och närståendes innehav)
  • Jan Särlvik (utsedd av Nordea Investment Funds), valberedningens ordförande
  • Elisabet Jamal Bergström (utsedd av SEB Investment Management)
  • Jan-Olof Brüer (i egenskap av styrelseordförande samt för eget och närståendes innehav)

Årsstämman i Sectra är planerad att hållas den 14 september 2021, se https://investor.sectra.com/agm2021.

Jan Särlvik, ordförande i valberedningen i Sectra, jan.sarlvik@nordea.com

Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter och försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. Idag har Sectra direktförsäljning i 19 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2019/2020 till 1 661 MSEK. Sectra är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök vår hemsida: https://sectra.com/.