Förändring av antalet utestående aktier i Sectra AB under november månad

Linköping – 30 november 2021 – Antalet utestående aktier i medicinteknik- och cybersäkerhetsföretaget Sectra (STO: SECT B) har under november månad minskat med 13 103 460 inlösenaktier av serie A och 179 524 010 inlösenaktier av serie B. Det totala antalet aktier i bolaget uppgår därmed till 192 627 470 den 30 november 2021.

Förändringen är hänförlig till Sectras inlösenprogram 2021. Läs mer på investor.sectra.com/redemption2021.
Det totala antalet aktier efter förändringen fördelar sig enligt följande:

• 13 103 460 ordinarie aktier av serie A
  • 179 524 010 ordinarie aktier av serie B

Aktier av serie A har tio röster och aktier av serie B en röst. Det totala antalet röster efter förändringen uppgår till 310 558 610.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Sectra AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med Lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 november 2021, kl. 13:00.

Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter och försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. Idag har Sectra direktförsäljning i 19 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2020/2021 till 1 632 MSEK. Sectra är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök Sectras hemsida.

För ytterligare information:
Torbjörn Kronander, koncernchef och vd, Sectra AB, tel 0705 - 23 52 27