Förändring i antalet utestående aktier i Sectra

Aktiekapitalet i Sectra AB (publ) uppgår per den 29 juni 2012 till 37 094 978 kronor fördelat på 37 094 978 aktier, varav 2 620 692 A-aktier och 34 474 286 B-aktier. Det innebär en ökning av antalet utestående aktier under juni månad med 252 890 B-aktier.

Förändringen är hänförlig till emission av aktier i samband med konvertering av de konvertibler som 2009 utfärdades till medarbetare och externa styrelseledamöter.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Sectra AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella intrument. Informationen lämnades till media för offentliggörande den 29 juni 2012, kl 09:00.

Kontakta Jan-Olof Brüer, VD och koncernchef Sectra AB, tel 013-23 52 09

Sectra utvecklar och säljer högteknologiska produkter och tjänster inom nischerna medicinsk IT och säker kommunikation. Företaget grundades 1978 och har vuxit fram ur forskningen vid Linköpings universitet. Sectra har kontor i tolv länder och säljer genom samarbete med partners produkter över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2011/2012 till 823 Mkr. Sectra är noterat på NASDAQ OMXStockholm AB. För mer information besök vår hemsida: www.sectra.se.