Inbjudan till presentation av Sectras tremånadersrapport den 4 september

Linköping – 19 augusti, 2020 – Medicinteknik- och cybersäkerhetsföretaget Sectra (STO: SECT B) publicerar sin tremånadersrapport för räkenskapsåret 2020/2021 den 4 september 2020. Med anledning av detta bjuder Sectra in analytiker, investerare och press till en telekonferens/audiocast.

Publicering av tremånadersrapport: kl. 08:15 den 4 september 2020
Presentation: kl. 10:00 den 4 september 2020

För att delta, följ presentationen via webben, investor.sectra.com/q1report2021, eller ring in 5–10 minuter före konferensen på:

SE: +46850558374
UK: +443333009031
US: +18335268397

Torbjörn Kronander, Sectras koncernchef och vd, samt Mats Franzén, Sectras CFO, presenterar den finansiella rapporten och besvarar efterföljande frågor.

Telekonferensen hålls på engelska och en inspelad version kommer att finnas tillgänglig efteråt på investor.sectra.com/q1report2021. På samma sida kommer presentationen finnas tillgänglig som PDF cirka 30 minuter före start.

Sectras kalender för kommande finansiell rapportering och årsstämma

• 25 augusti 2020: Förinspelning av vd:s anförande till årsstämman publiceras på Sectras webbplats
  • 2 september 2020: Sista dag för förhandsröstning och anmälan till årsstämman
  • 8 september 2020, kl. 15:30: Årsstämma i Linköping
  • 27 november 2020, kl. 08:15: Sexmånadersrapport 2020/2021
  • 12 mars 2021, kl. 08:15: Niomånadersrapport 2020/2021
  • 2 juni 2021, kl. 08:15: Bokslutskommuniké 2020/2021

För mer information om Sectras finansiella event och rapporter:
investor.sectra.com/events-and-presentations/

Prenumerera på information
För att prenumerera på finansiella rapporter, inbjudningar och information från Sectra via e-post, vänligen fyll i dina kontaktuppgifter på: investor.sectra.com/prenumerera.

Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter och försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. Idag har Sectra direktförsäljning i 19 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2019/2020 till 1 661 MSEK. Sectra (STO: SECT B) är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök vår hemsida: https://sectra.com/.

För ytterligare information
Helena Pettersson, Chief Investor Relations Officer Sectra AB, telefon 013-23 52 04, e-post info.investor@sectra.se