Inbjudan till Sectras kapitalmarknadsdag den 26 september – fokus på cybersäkerhet

Linköping – 16 september 2019 – medicinteknik- och cybersäkerhetsföretaget Sectra (STO: SECT B) arrangerar en kapitalmarknadsdag i Stockholm den 26 september 2019. Eventet har fokus på Sectras verksamhetsområde Secure Communications. Syftet är att ge investerare inblick i Sectras roll och tillväxtpotential i en värld med ökande cyberhot. Bland talarna finns Sectras ledning och Pia Gruvö, chef för krypto och it-säkerhet vid svenska Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten.

Datum: 26 september, 2019

Plats: GT30, Greve Turegatan 30, Stockholm

Anmäl deltagande senast den 23 september

Anmälan sker via https://investor.sectra.com/cmd26sep

Har du föranmält dig behöver du inte göra det igen. Notera att antalet platser är begränsat och att institutionella investerare, finansanalytiker, aktieägare och finanspress prioriteras.

Program och talare

Programmet börjar med registrering och frukost kl. 08:15 och avslutas runt kl. 13:00. Enklare lunch kommer att serveras under dagen. Deltagarna kommer att ha möjlighet att mingla med ledningen och se demos av Sectras produkter för ett tryggare samhälle.

Torbjörn Kronander (koncernchef och vd Sectra AB) och Simo Pykälistö (vd Sectra Secure Communications) kommer att presentera tillsammans med andra medlemmar ur ledningsgruppen för verksamhetsområdet Secure Communications. Språk: engelska.

Pia Gruvö, chef för krypto och it-säkerhet vid svenska Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, kommer att medverka med presentation om hur nya säkerhetsskyddslagen och ökande cyberhot påverkar myndigheter och företag.

Hela programmet finns tillgängligt på https://investor.sectra.com/cmd26sep

Intresserad, men inte möjlighet att delta på plats? Presentationerna kommer att spelas in och publiceras på Sectras webbplats senast den 27 september.

Helena Pettersson, Chief Investor Relations Officer, 013-23 52 04 eller info.investor@sectra.com

Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter samt försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. Idag har Sectra direktförsäljning i 19 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2018/2019 till 1413 Mkr. Sectra (STO: SECT B) är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök vår hemsida: https://sectra.com/