Nytt datum för Sectras niomånadersrapport 2017/2018

Linköping ­– 1 november 2017 – Styrelsen i medicinteknik- och cybersäkerhetsföretaget Sectra (SECT-B.ST) har beslutat att ändra datum för publiceringen av bolagets niomånadersrapport verksamhetsåret 2017/2018. Nytt datum är måndagen den 12 mars 2018, kl. 08:00 (tidigare planerad rapportdag var den 6 mars 2018).

Ändringen sker på grund av att det ursprungliga rapportdatumet sammanfaller med viktiga branschmässor där företagsledningen har behov av att medverka.

Sectras kalender för kommande finansiell rapportering

8 december 2017 kl. 08:00: Sexmånadersrapport

8 december 2017 kl. 10:00: Telefonkonferens/Presentation av sexmånadersrapporten

12 mars 2018 kl. 08:00: Niomånadersrapport

29 maj 2018 kl. 08:00: Bokslutskommuniké 2017/2018

För mer information om Sectras finansiella event och rapporter: http://www.sectra.com/investor/calendar/

Prenumerera på information
För att prenumerera på finansiella rapporter, inbjudningar och information från Sectra via e-post, vänligen fyll i kontaktuppgifter på: www.sectra.com/prenumerera

Denna information är sådan information som Sectra AB (publ) är skyldig att offentliggöra. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, till media för offentliggörande den 1 november 2017, kl 08:20.

För ytterligare information:
Torbjörn Kronander, vd och koncernchef Sectra AB, 0705 - 23 52 27

Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter samt försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. Idag har Sectra dotterbolag i 15 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2016/2017 till 1141 Mkr. Sectra (STO: SECT B) är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök vår hemsida: www.sectra.se