Sectra publicerar årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2021/2022

Linköping – 6 juli, 2022 – Medicinteknik- och cybersäkerhetsföretaget Sectra (STO: SECT B) publicerar i dag årsredovisning och hållbarhetsrapport för verksamhetsåret 2021/2022. Denna innehåller också styrelsens bolagsstyrningsrapport för samma period.

Dokumenten är bifogade till detta pressmeddelande och finns även tillgängliga på Sectras webbplats, investor.sectra.com.

På webbplatsen ges också en sammanfattning av verksamhetsåret. På The 2021/2022 financial year in brief (språk engelska) summeras värden vi skapar för våra olika intressenter, höjdpunkter från våra verksamheter och ett urval av finansiella nyckeltal.

Denna information är sådan information som Sectra AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 juli, 2022, kl. 13.30.

Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter samt försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. I dag har Sectra direktförsäljning i 19 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2021/2022 till 1 949 MSEK. Sectra (STO: SECT B) är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök Sectras hemsida.

För ytterligare information:
Torbjörn Kronander, koncernchef och vd, Sectra AB, tel 0705 23 52 27