Sectras CFO övergår i ny senior roll i bolaget

Linköping – 31 oktober, 2021 – Medicinteknik- och cybersäkerhetsföretaget Sectra (STO: SECT B) meddelar att CFO Mats Franzén har beslutat att övergå i en ny roll som industridoktorand och senior rådgivare till företagsledningen i bolaget. Processen för att tillsätta en ny CFO inleds omgående.

Mats Franzén har varit anställd i Sectra AB sedan 2016 och är som CFO del av bolagets koncernledning. Mats Franzén kommer att fortsätta i den nuvarande rollen fram tills att en ny CFO tillträder, dock längst till och med den 30 juni 2022. Därefter övergår han i den nya befattningen.

– Mats har varit och är en stor tillgång i Sectra. När han nu vill doktorera, vilket vi uppskattar, är det mycket värdefullt att han på deltid fortsätter i en ny roll som senior rådgivare och expert i koncernen direkt under mig som koncernchef, säger Torbjörn Kronander, vd och koncernchef Sectra AB.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Sectra AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande genom nedan angiven kontaktpersons försorg den 31 oktober 2021 kl 15:40.

För ytterligare information:
Torbjörn Kronander, vd och koncernchef Sectra AB, 0705 - 23 52 27

Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter och försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. Idag har Sectra direktförsäljning i 19 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2020/2021 till 1 632 MSEK. Sectra är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök Sectras hemsida.