Vd:s anförande till årsstämman 2020 i Sectra AB publicerat på bolagets webbplats

Linköping – 25 augusti, 2020 – Koncernchef och vd Torbjörn Kronanders förinspelade anförande till årsstämman 2020 i medicinteknik- och cybersäkerhetsföretaget Sectra (STO: SECT B) finns nu tillgängligt på bolagets webbplats.

Se det förinspelade anförandet och svar på de frågor som inkommit från bolagets aktieägare här (språk svenska): investor.sectra.com/agm2020

Sectras kalender inför årsstämman 2020 och kommande finansiell rapportering

• 2 september 2020: Sista dag för förhandsröstning och anmälan till årsstämman
  • 8 september 2020, kl. 15:30: Årsstämma i Linköping
  • 27 november 2020, kl. 08:15: Sexmånadersrapport 2020/2021
  • 12 mars 2021, kl. 08:15: Niomånadersrapport 2020/2021
  • 2 juni 2021, kl. 08:15: Bokslutskommuniké 2020/2021

För mer information om Sectras finansiella event och rapporter:
investor.sectra.com/events-and-presentations/

Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter och försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. Idag har Sectra direktförsäljning i 19 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2019/2020 till 1 661 MSEK. Sectra är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök vår hemsida: https://sectra.com/.

För ytterligare information
Helena Pettersson, Chief Investor Relations Officer Sectra AB, telefon 013-23 52 04, e-post info.investor@sectra.se