Mottagning för studenter som tilldelats resestipendier på mastersnivå under 2013

För andra året i rad har stiftelsen delat ut resestipendier till västsvenska studenter som stöd för att genomföra projektarbeten utomlands i samband med deras examensarbeten på mastersnivå. Stipendiaterna verkar inom forskningsområdena Kultur och Hälsa samt Innovation och Entreprenörskap.

Madeleine Olsson Eriksson, stiftelsens styrelseordförande delar under ceremonin ut diplom till alla stipendiater. Därefter berättar stipendiaterna Sandra Barhebréus, Karin Berg/Ingvild Nyløkken, Frida Emilson, Parisa Hajjari och Jonathan Jansson Åkerberg om sina projektarbeten, samt erfarenheter och insikter från resan.

Under ceremonin serveras välkomstdrink och en lätt lunch.

Plats: Dicksonska Palatset, Göteborg (korsningen av Södra vägen och Nya Allén, med adress Parkgatan 2)
Tid:
21 januari 2014; kl 12.00 – 13.30

Välkommen!

Madeleine Olsson Eriksson
Styrelseordförande, Sten A Olssons Stiftelse för Forskning och Kultur

Med svar till:
Verkställande ledamot, Sten A Olssons Stiftelse för Forskning och Kultur
E-post: carl-eric.hagentoft@stenastiftelsen.se
Tel: +46(0)730 34 63 52

OM STIFTELSEN

Sten A Olssons Stiftelse för Forskning och Kultur grundades år 1996 i samband med skeppsredare Sten A Olssons 80-årsdag. Genom stiftelsen lämnar familjen stöd till forskning och kulturverksamhet främst i Göteborg och västra Sverige. Stiftelsen har till ändamål att främja vetenskaplig forskning och utveckling, samt alla konst- och kulturarter, humaniora och kristna samfund.
Under de senaste sjutton åren har Sten A Olssons Stiftelse för Forskning och Kultur delat ut ett drygt hundratal utbildningsstipendier till talangfulla människor med sysselsättning inom konst, musik, dans, teater, litteratur och design. Vidare har stiftelsen lämnat bidrag till ett stort antal forsknings- och kulturprojekt i Västsverige.
Från starten och fram till nu har stiftelsen lämnat totalt drygt 180 miljoner kronor som stöd till forskning och specifika kulturprojekt, samt utbildningsstipendier inom kulturområdet. www.stenastiftelsen.se