Swedbank integrerar FinTech-bolaget Mina Tjänster i sin app

FinTechbolaget Mina Tjänster integreras i Swedbanks och Sparbankernas app, vilket ger 4,3 miljoner bankkunder direkt tillgång till plattformen. Mina Tjänster är en abonnemangs-app där privatpersoner kostnadsfritt kan hantera sina abonnemangs- och prenumerationstjänster.  Det är första gången som en FinTech-app integreras i en banks plattform på det här sättet.

Swedbanks investering i Mina Tjänster skedde för drygt ett halvår sedan, och var bankens första investering i ett FinTechbolag. I bankens app kallas funktionen Abonnemangshjälpen -När vi nu erbjuder Abonnemangshjälpen till våra svenska kunder direkt i appen bryter vi ny mark, aldrig tidigare har bankkunder kunnat hantera sina abonnemang direkt i sin mobila bank-app. Den nya tjänsten är ett resultat av samarbetet med Mina Tjänster, vi är verkligen stolta över att samarbetet redan efter ett halvår genererat Abonnemangshjälpen. Att folk får bättre överblick och ökad kontroll över sin privatekonomi bidrar till en sundare ekonomi för hela samhället, säger Lotta Lovén, Head of Digital Banking på Swedbank.

-Det känns riktigt kul att vi har gått från ett långsiktigt mål att integrera med en bank, till att faktiskt vara där. Vårt fokus är att underlätta och förbättra vardagen för konsumenter. Nu kan vi göra det för ytterligare 4,3 miljoner svenskar, säger Joakim Sjöblom, medgrundare av Mina Tjänster.

I samarbete med Swedbank och Sparbankerna erbjuder Mina Tjänster nu bankkunderna möjligheten att se vilka abonnemang de har samt hantera dessa genom att antingen säga upp eller förbättra dessa. Hittills har Mina Tjänster hjälpt sina användare att spara närmare 60 miljoner kronor genom hantering av över 30 000 olika abonnemang.

Om Mina Tjänster: Mina Tjänster är en abonnemangs-app där privatpersoner kostnadsfritt kan hantera sina abonnemangs- och prenumerationstjänster. Appen lanserades i en första version i mars 2016 och på strax över ett år har drygt 60 miljoner kronor sparats åt plattformens användare. Tjänsten går ut på att genom inloggning med BankID sammanställa en lista med de abonnemang som användaren har, visa om det finns abonnemang som erbjuder samma värde men till ett lägre pris och via ett knapptryck säga upp abonnemang som användaren har, samt visa om det finns abonnemang som erbjuder samma värde men till ett lägre pris och via ett knapptryck säga upp det sämre abonnemanget.

För mer information:
Lotta Lovén, Chef Digital Banking, Swedbank, +46 70 815 51 66
Josefine Uppling, Presschef, Swedbank, +46 76 114 54 21

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 647 000 företags- och organisationskunder med 225 kontor i Sverige och 136kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 19 juli 2017 uppgick balansomslutningen till 2 426 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se

Taggar: