SLP tar nästa steg – anställer miljö- och hållbarhetsansvarig

Fastighetsbolaget SLP har anställt Viktoria Wöhl som ansvarig för bolagets miljö- och hållbarhetsarbete. Viktoria börjar sin nya tjänst den 25 april 2022 och kommer att fokusera på SLP:s miljöarbete, certifiering av byggnader och energibesparande projekt. Hållbarhetsarbetet är en integrerad del av SLP:s verksamhet och i den nya funktionen som miljö- och hållbarhetsansvarig kommer Viktoria att bidra till att samordna och leda bolagets initiativ inom miljöområdet.

”Vi hälsar Viktoria varmt välkommen, hennes engagemang och kunskap kommer att bidra till att vi kan utveckla och genomföra våra ambitioner och planer inom miljö- och hållbarhetsområdet. Viktoria blir en nyckelperson för att SLP ska nå sina mål som inkluderar att miljöcertifiera minst halva fastighets­beståndet till 2025. Våra hyresgäster ska känna sig trygga i att SLP tillhandhåller miljöanpassade och energioptimerade byggnader”, kommenterar Peter Strand, VD på SLP.

Viktoria Wöhl kommer att utgå från SLP:s kontor i Malmö. Hon har en bred erfarenhet av hållbarhetsfrågor, senast som hållbarhetsansvarig på Slättö Förvaltning AB och dessförinnan SkiStar AB. Viktoria har kandidatexamen ekonomi – inriktning finansiering från Lunds universitet.

Peter Strand, VD på SLP, telefon: 0705-881 66

SLP – Swedish Logistic Property – är ett svenskt fastighetsbolag med fokus på logistikfastigheter. Sedan starten har bolaget hållit ett högt tempo och på kort tid genomfört flera uppmärksammade förvärv. SLP har en hög ambition rörande hållbarhet och arbetar ansvarsfullt utifrån miljömässiga aspekter. Bolagets fastighets­bestånd omfattar en uthyrningsbar yta om cirka 650 000 kvm.

Peter Strand, VD på SLP