SLP tecknar femårigt hyresavtal i Helsingborg

SLP har tecknat ett femårigt hyresavtal med inTime Express AB. Hyresgästen kommer att flytta in i SLP:s fastighet Briljanten 4 i Helsingborg som förvärvades i december. Lokalen var då uppsagd och blir vakant siste februari. inTime tillträder lokalen omfattande ca 1 360 kvm den 1 augusti 2023. Årshyran uppgår till ca 1,3 mkr och är fullt indexerad.

”Vi startade verksamheten i Tyskland 1987 och idag finns inTime Express med egen verksamhet och 500 medarbetare i tolv länder och vi har ett starkt nätverk för transporter och logistikverksamhet. Vår verksamhet i Helsingborg utvecklas bra och vi ser fram emot att flytta in i större och moderna lokaler”, säger Hanspeter Fischer, vd på inTime Express.

”Vi är glada över att inTime Express valt att flytta in i en av oss nyligen förvärvad fastighet. Fastigheten som ligger i Helsingborgs logistikläge Väla Södra, i knutpunkten mellan E4/E6 och E20, har ett utmärkt läge för ett transportbolag”, säger Peter Strand, vd på SLP.

Peter Strand, vd på SLP, telefon: 0705-881 661

SLP – Swedish Logistic Property – är ett svenskt fastighetsbolag med fokus på logistikfastigheter. Sedan starten har bolaget hållit ett högt tempo och på kort tid genomfört flera uppmärksammade förvärv. SLP har en hög ambition rörande hållbarhet och arbetar ansvarsfullt utifrån miljömässiga aspekter. Bolagets fastighets­bestånd omfattar en uthyrningsbar yta om cirka 740 000 kvm. SLP:s B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om SLP: slproperty.se

SLP har tecknat ett femårigt hyresavtal med inTime Express AB. Hyresgästen kommer att flytta in i SLP:s fastighet Briljanten 4 i Helsingborg som förvärvades i december. Lokalen var då uppsagd och blir vakant siste februari. inTime tillträder lokalen omfattande ca 1 360 kvm den 1 augusti 2023. Årshyran uppgår till ca 1,3 mkr och är fullt indexerad.

Hanspeter Fischer, vd på inTime Express
Peter Strand, vd på SLP