SLP tecknar femårigt hyresavtal med ny hyresgäst i Helsingborg

SLP har tecknat ett hyresavtal med en ny hyresgäst, TR Electronic, i fastigheten Kruthornet 3 i Helsingborg. Avtalet löper på fem år och årshyran är ca 700 tkr för lokalen på drygt 660 kvm.

Vi är glada över att knyta ytterligare en hyresgäst till oss genom detta hyresavtal. Tillsammans med TR Electronic kommer vi förädla lokalen, vilket bland annat innebär installation av laddstolpar och LED-belysning i enlighet med vår hållbarhetsstrategi”, säger Tommy Åstrand, vd på SLP.

Kruthornet 3 har en total yta på drygt 3 000 kvm som i och med detta avtal nu är fullt uthyrd. Avtalet börjar löpa i februari 2024.

Swedish Logistic Property – SLP – är ett svenskt fastighetsbolag som förvärvar, förädlar och förvaltar logistikfastigheter med hållbarhet i fokus. Värdetillväxt skapas genom löpande utveckling och förädling av fastigheterna, som är belägna i Sveriges viktigaste logistikpunkter. Fastighetsbeståndet omfattar en uthyrningsbar yta om cirka 960 000 kvm. SLP är en partner som tar ansvar och därmed skapar värden för såväl hyresgäster som för bolaget och dess aktieägare. SLP:s B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm Mid Cap. För mer information om SLP: slproperty.se

Vi är glada över att knyta ytterligare en hyresgäst till oss genom detta hyresavtal. Tillsammans med TR Electronic kommer vi förädla lokalen, vilket bland annat innebär installation av laddstolpar och LED-belysning i enlighet med vår hållbarhetsstrategi.