Bilprovningens huvudkontor möter framtiden i Kista Entré

Bilprovningen flyttar sitt huvudkontor från Vällingby till Kista Entré. Vasakronans gröna tilläggstjänster och den kommande miljöklassningen av Kista Entré, var avgörande för valet av lokal. Uthyrningen omfattar 1 000 kvadratmeter flexkontor.

Flytten är en del av Bilprovningens ambition att införa nya arbetssätt, effektivisera verksamheten och stå fortsatt stark i en konkurrensutsatt marknad. Nya arbetssätt kräver nya lokaler och med flytten till Kista Entré hyr Bilprovningen 1 000 kvadratmeter i form av en fullständig flexibel kontorslösning. Det innebär att ingen av medarbetarna kommer att ha en fast arbetsplats, var medarbetarna ska sitta bestäms av arbetsuppgifterna för dagen.

Per Thiberg,
chef fastighetsutveckling och uthyrning på Vasakronan, kommenterar uthyrningen;

-Jag är imponerad av Bilprovningens beslut att gå från en traditionell rumslösning till flexkontor. Vi som jobbar med fastigheter vet att flexkontor är en effektiv kontorsform som rankas högt av medarbetare. Att ställa höga krav på miljö och hållbarhet visar dessutom på medvetenhet och ansvarstagande. Bilprovningen har fattat ett modernt beslut.

Ledorden i lokalsökningen har varit hållbarhet, effektivt flexkontor och bra tilläggstjänster.

- Kista Entré uppfyller med råge och till fullo våra syften för ett nytt huvudkontor. Nya arbetssätt kräver nya, miljöklassade lokaler och en smidig hyresvärd där det finns möjlighet att köpa tilläggstjänster som täcker allt man kan tänkas behöva, säger Magnus Ehrenstråhle, verkställande direktör Bilprovningen.

Kontraktet är femårigt och flytten är beräknad till mars 2012.

Per Thiberg
Chef fastighetsutveckling och uthyrning, Stockholm
E-post: per.thiberg@vasakronan.se

Projektledare kommunikation