Bo de Besche ny regionchef Uppsala

Bo, idag Affärsområdeschef Stockholm Nord, efterträder Jan-Erik Hellman, som för en tid sedan tillträdde rollen som Chef fastighetsutveckling Stockholm/Uppsala.

Bo har en bakgrund som fastighetsekonom och lång erfarenhet från Vasakronan. Först i rollen som förvaltare innan han 2010 gick in i rollen som Affärsområdeschef Stockholm Nord, bolagets näst största affärsområde. I sin nya roll som regionchef kommer Bo att ingå i Vasakronans ledningsgrupp.

– Bo har ett starkt affärsfokus, gedigen kunskap om Vasakronan och är en uppskattad chef och ledare. Han kommer att vara en tillgång både i bolagets ledningsgrupp och i den fortsatta utvecklingen av vår verksamhet i Uppsala, säger Johanna Skogestig, vd Vasakronan.

Bo tillträder sin nya tjänst den 1 november.

Johanna Skogestig
Vd
E-post: johanna.skogestig@vasakronan.se

Projektledare kommunikation