Christian Fredrixon ny chef fastighetsinvesteringar

Vasakronan har rekryterat Christian Fredrixon som chef fastighetsinvesteringar. Han ersätter Johanna Skogestig som lämnade tjänsten i höstas för att bli vd på Vasakronan.

Christian har gedigen erfarenhet från nordisk fastighets- och investeringsmarknad. Han kommer närmast från ICA fastigheter där han har varit chef för strategi och investeringar sedan 2013. Innan dess var han partner på Catella Corporate Finance.

- Det har varit ett stort intresse för den här rollen och väldigt många bra kandidater i processen. Vi har en spännande tid framför oss och det känns väldigt bra att Christian nu är på plats, säger Johanna Skogestig, vd på Vasakronan.

Christian kommer att ingå i Vasakronans ledningsgrupp och tillträder sin nya tjänst den 4 maj 2020.

För mer info, vänligen kontakta:

Johanna Skogestig
Vd
E-post: johanna.skogestig@vasakronan.se

Projektledare kommunikation
E-post: rebecca.liljebladh-thorell@vasakronan.se

Korta fakta om VasakronanVårt fastighetsbestånd omfattar 174 fastigheter med en total area om cirka 2,3 miljoner kvadratmeter (30 juni 2020). Merparten av beståndet ligger i Stockholm. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 157 miljarder kronor. Vi erbjuder centralt belägna kontors- och butikslokaler i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Inom segmentet cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Vasakronan driver även bygg- och utvecklingsprojekt där vi som byggherre och utifrån ett helhetsperspektiv arbetar för att skapa de bästa lokallösningarna. Vi är också en stor aktör inom planering och utveckling av nya områden och stadsdelar. Vår vision är den goda staden där alla människor trivs och verksamheter utvecklas. Vasakronan har cirka 310 medarbetare och bolaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Läs mer på www.vasakronan.se