Eurodis Electronics flyttar huvudkontor till Kista Entré

Report this content

Eurodis Electronics flyttar huvudkontor till Kista Entré Vasakronan har skrivit avtal med Eurodis Electronics AB, som flyttar sitt svenska huvudkontor till Kista Entré. Ny hyresgäst i Kista Entré blir Eurodis Electronics AB, som arbetar med distribution, försäljning och marknadsföring av elektronikprodukter. Eurodis flyttar i april nästa år sitt svenska huvudkontor från Kistagången till Kista Entré. Kontraktet omfattar drygt 1 300 kvadratmeter. - Vi ville vara kvar i Kista, men i mer moderna lokaler än de vi har idag. I Kista Entré får vi ljusa, moderna och betydligt mer praktiska lokaler, säger Ulf Gladh, VD för Eurodis Electronics. -Det är mycket glädjande att expansiva företag som Eurodis Electronics väljer Kista Entré. Det visar att Vasakronans satsning på moderna lokaler med bra läge och stort tjänsteutbud är helt rätt, säger Marcus Ehrenfried, uthyrare på Vasakronan. -Vi märker ett tilltagande intresse från flera företag som redan hyr i Kista, men som vill flytta till modernare och mer yteffektiva lokaler. Skanska bygger Kista Entré, som kommer att vara helt färdigbyggd vid halvårsskiftet 2003. Vasakronan har skrivit avtal med Skanska om att vid färdigställandet köpa Kista Entré för 1,1 miljarder kronor. Sammantaget består Kista Entré av ca 45 000 m2 lokalarea, varav 41 500 är uthyrningsbar yta. Hittills har ca 18 600 m2 hyrts ut. Hyresgäster är bland andra Philips, Sybase, Huber+Suhner och Friskis&Svettis. Vasakronan Service Partner driver en omfattande serviceverksamhet med bland annat reception, telefoni, vaktmästeri, restauranger och konferensanläggning. -Smarta lösningar och stora våningsplan ger mesta möjliga flexibilitet. Här skapar vi bra arbetsmiljöer för hyresgäster med höga krav, berättar Marcus Ehrenfried. För mer information kontakta Tore Klevby, marknadsområdeschef Kista 08-783 24 35 Marcus Ehrenfried, uthyrare Kista Entré 08-783 23 79 Ulf Gladh, VD Eurodis Electronics AB 08-505 549 31 Bengt Möller, informationsdirektör Vasakronan 08-783 21 09 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/22/20021122BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/22/20021122BIT00230/wkr0002.pdf