Förnyat hyresavtal med Handelsbanken Finans

Förnyat hyresavtal med Handelsbanken Finans Vasakronan har förnyat hyresavtalet med Handelsbanken Finans i Fjärde Hötorgshuset i Stockholm. Handelsbanken hyr 8 700 m2 i sjutton plan. Det nya hyresavtalet är på tre år med option att förlänga i ytterligare två år. Handelsbanken svarar själv för det inre underhållet i sina lokaler. - Vi är mycket nöjda att Handelsbanken Finans tecknat om sitt kontrakt, då de är vår största hyresgäst i Hötorgshusen, säger Christer Alvemur, vice vd och chef för region Stockholm City i Vasakronan. - Vi har nu en vakans på cirka 4 000 m2 av totalytan 42 000 m2 i de tre Hötorgshusen. Antalet förfrågningar har ökat betydligt under de sista månaderna. Vasakronan är ett av de största fastighetsföretagen på kommersiella lokaler i Stockholm. Beståndet består främst av kontor och tyngdpunkten finns i huvudsak i city- och innerstadslägen, eller i lägen som är väl försedda med goda kommunikationer. Vasakronan äger Hötorgshusen 2,3 och 4. Det är tre byggnader på vardera 18 våningar med låghus som sammanbinder höghusen. Fastigheterna är på totalt cirka 42 000 m2 med cirka 26 000 m2 kontor och 11 000 m2 butiker och restauranger. 38 000 m2 av dessa är idag uthyrda. Vasakronans delårsrapport för januari-september 2002 publiceras den 24 oktober 2002. För vidare information vv kontakta Christer Alvemur, vice vd och chef region Stockholm City, Vasakronan AB 08-783 23 05 Bengt Möller, informationsdirektör, Vasakronan AB 08-783 21 09 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/23/20021023BIT00880/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/23/20021023BIT00880/wkr0002.pdf