Jens Skoglund ny Chef Uppsala

Jens Skoglund, idag fastighetsutvecklare Vasakronan i Stockholm, blir ny Chef Uppsala. Han efterträder Bo de Besche som tidigare i höstas tillträdde en nyinrättad roll som chef för Vasakronans kund och marknadsorganisation.

Jens har en bakgrund som ekonom från Uppsala Universitet och började på Vasakronan som fastighetschef. Han kommer närmast från en roll som fastighetsutvecklare i Stockholm. Han har tidigare haft en rad olika roller i Uppsala Kommun, bland annat som enhetschef lokalförsörjning.

-Jag är glad att Jens har tackat ja till den här rollen. Han har jobbat i bolaget i nära sju år och har god erfarenhet av både förvaltning och utveckling. Han har dessutom god kännedom om Uppsala och en stark förankring i kommunen vilket är en tillgång för alla parter, säger Bo de Besche.

Jens tillträder den 1 november.

Bo de Besche
Regionchef Uppsala
E-post: bo.debesche@vasakronan.se

E-post: rebecca.liljebladh-thorell@vasakronan.se