Moody’s affirms Vasakronan’s rating of A3, stable outlook

As before, the strong rating is based on the high quality of Vasakronan’s property portfolio, healthy financial metrics and the strong links to the company’s owners, the First, Second, Third and Fourth Swedish National Pension Funds.

Vasakronan is Sweden’s largest property company with 174 high-quality centrally located properties in the growth regions of Stockholm, Uppsala, Gothenburg and Malmö. The majority of the properties, two thirds, are located in Stockholm, and a quarter of the company’s total lease portfolio comprises stable public sector tenants.

Vasakronan is one of the largest issuers in the Swedish and Norwegian capital markets. The company’s financial objective is to have as diversified a financing structure as possible, in terms of tenors and sources of funding. Since the rating was acquired two years ago, financing activities have broadened further toward new bond investors in Europe and Asia.

As of 31 March 2020, Vasakronan’s total liabilities amounted to SEK 70 billion, of which SEK 44 billion comprised unsecured bonds in SEK, NOK, EUR, USD, AUD and JPY. Of the bonds, slightly more than 70% pertained to green bonds.

Click here to access Moody’s Vasakronan Credit Opinion.

For further information, please contact:

Thomas Nystedt,
Group Treasurer
E-mail: thomas.nystedt@vasakronan.se

Sr. Corporate Comms. Mgr.
E-mail: rebecca.liljebladh-thorell@vasakronan.se

Vasakronan is Sweden’s largest property company with a portfolio valued at around SEK 155 billion. The portfolio is focused on centrally located office and retail properties in the growth regions of Stockholm, Uppsala, Gothenburg and Malmö. In terms of city retail, Vasakronan is the largest in all regions. The property portfolio comprises 174 properties with a total area of about 2.3 million square metres. The company is owned in equal shares by the First, Second, Third and Fourth Swedish national pension funds. Read more at www.vasakronan.se

Korta fakta om VasakronanVårt fastighetsbestånd omfattar 174 fastigheter med en total area om cirka 2,3 miljoner kvadratmeter (30 juni 2020). Merparten av beståndet ligger i Stockholm. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 157 miljarder kronor. Vi erbjuder centralt belägna kontors- och butikslokaler i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Inom segmentet cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Vasakronan driver även bygg- och utvecklingsprojekt där vi som byggherre och utifrån ett helhetsperspektiv arbetar för att skapa de bästa lokallösningarna. Vi är också en stor aktör inom planering och utveckling av nya områden och stadsdelar. Vår vision är den goda staden där alla människor trivs och verksamheter utvecklas. Vasakronan har cirka 310 medarbetare och bolaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Läs mer på www.vasakronan.se