Moomin Arabia öppnar sin första butik i Göteborg

Den 25 april öppnar Moomin Arabia en butik för Muminprodukter på Vallgatan 22 i Göteborg. Butiken blir den första i Göteborg och tredje i Sverige.

Nyligen stod det klart att Sephora och Arkivet etablerar sig i Arkaden i Fredstan i Göteborgs innerstad. I direkt närhet flyttar nu även Moomin Arabia in i ett eftertraktat butiksläge på Vallgatan 22. Butiken, som är Moomin Arabias första i Göteborg, kommer erbjuda ett lekfullt och unikt sortiment av Muminprodukter – från det älskade porslinet till olika accessoarer, kläder och böcker.

Göteborgs city attraherar många besökare och Vallgatan tillsammans med Fredstan är ständigt levande stråk. Med en blandning av internationella kedjor, lokala butiker och gallerior är utbudet stort och varierat. Här är Vasakronan den största fastighetsägaren. Tillsammans med övriga fastighetsägare och andra aktörer i området, har bolaget jobbat systematiskt och målmedvetet i många år för att utveckla stadsdelen till den välbesökta och attraktiva destination den är idag.

– Som fastighetsägare har vi en viktig uppgift att jobba för att stärka upplevelsen för de som rör sig i staden. Det gör vi bland annat genom att skapa rätt mix i utbudet längs ett stråk eller i ett område. Moomin Arabia är ett starkt varumärke som kompletterar utbudet jättebra och på så sätt bidrar till en attraktiv innerstad, säger Kristina Pettersson Post, chef Göteborg.

> Om Moomin Arabia

> Mer om Fredstan

Pontus Ekholm
Projektledare Kommunikation
E-post: pontus.ekholm@vasakronan.se

Vasakronan är Sveriges ledande fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd värderat till cirka 175 miljarder kronor. Inriktningen är centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Inom cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Fastighetsbeståndet omfattar 166 fastigheter med en total area på cirka 2,4 miljoner kvadratmeter. Företaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Vårt uppdrag är att leverera en långsiktigt hög och stabil avkastning. Men aldrig på bekostnad av människor och miljö. Läs mer på www.vasakronan.se

Som fastighetsägare har vi en viktig uppgift att jobba för att stärka upplevelsen för de som rör sig i staden. Det gör vi bland annat genom att skapa rätt mix i utbudet längs ett stråk eller i ett område. Moomin Arabia är ett starkt varumärke som kompletterar utbudet jättebra och på så sätt bidrar till en attraktiv innerstad.
Kristina Pettersson Post, chef Göteborg