Ny ledamot i Vasakronans styrelse

Johan Temse, Head of Real Assets på Första AP-Fonden har valts in som ordinarie styrelseledamot i styrelsen för Vasakronan.

Johan Temse efterträder Mikael Angberg som Första AP-Fondens ägarrepresentant i Vasakronans styrelse.

Vasakronans styrelse består nu av Ulrika Francke, ordförande, Johan Temse (Head of Real Assets Första AP-fonden), Eva Halvarsson (vd Andra AP-fonden), Kerstin Hessius (vd Tredje AP-fonden), Niklas Ekwall (vd Fjärde AP-fonden), Christel Kinning, Ann-Sofi Danielsson, Kia Orback Pettersson och Magnus Meyer.

Peter Östman
E-post: peter.ostman@vasakronan.se

Projektledare Kommunikation
E-post:
rebecca.liljebladh-thorell@vasakronan.se

Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd värderat till cirka 156 miljarder kronor. Inriktningen är centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Öresund. Inom cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Fastighetsbeståndet omfattar 174 fastigheter med en total area på cirka 2,3 miljoner kvadratmeter. Företaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Läs mer på www.vasakronan.se