Sandra Jonsson ny teknikchef i Stockholm

Vasakronan har anställt Sandra Jonsson som teknikchef i Stockholm

Sandra är civilingenjör i industriell ekonomi från KTH. Hon kommer närmast från en tjänst som Operations Manager på Schneider Electric Sverige där hon sedan sin examen haft ett antal olika roller och bland annat jobbat med att förändra och utveckla driftorganisationen.

Som teknikchef i Stockholm får Sandra ansvaret att utveckla organisationen, implementera den nya strategin för energioptimering och även säkerställa att Vasakronan fullt ut nyttjar de möjligheter som digitaliseringen erbjuder.

- Tekniken i våra fastigheter blir alltmer komplex och fokus ligger därför på kompetensutveckling, energioptimering och att nyttja digitaliseringen i ännu högre grad. Totalt jobbar ungefär 150 medarbetare i teknikorganisationen varav 75 i Stockholm. Rollen som teknikchef i Stockholm är därför en nyckelroll i bolaget. Sandras erfarenhet och person blir ett värdefullt tillskott, säger Nicklas Walldan, chef teknik, service och utveckling.

Sandra tillträder tjänsten som teknikchef Stockholm i slutet av augusti.

Nicklas Walldan
Chef teknik, service och utveckling

Tel: 070–968 15 96
E-post: nicklas.walldan@vasakronan.se

Projektledare kommunikation
E-post: rebecca.liljebladh-thorell@vasakronan.se

Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd värderat till cirka 117 miljarder kronor. Inriktningen är centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Öresund. Inom cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Fastighetsbeståndet omfattar 179 fastigheter med en total area på cirka 2,4 miljoner kvadratmeter. Företaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Läs mer på www.vasakronan.se

Korta fakta om VasakronanVårt fastighetsbestånd omfattar 174 fastigheter med en total area om cirka 2,3 miljoner kvadratmeter (30 juni 2020). Merparten av beståndet ligger i Stockholm. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 157 miljarder kronor. Vi erbjuder centralt belägna kontors- och butikslokaler i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Inom segmentet cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Vasakronan driver även bygg- och utvecklingsprojekt där vi som byggherre och utifrån ett helhetsperspektiv arbetar för att skapa de bästa lokallösningarna. Vi är också en stor aktör inom planering och utveckling av nya områden och stadsdelar. Vår vision är den goda staden där alla människor trivs och verksamheter utvecklas. Vasakronan har cirka 310 medarbetare och bolaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Läs mer på www.vasakronan.se

Citat

Tekniken i våra fastigheter blir alltmer komplex och fokus ligger därför på kompetensutveckling, energioptimering och att nyttja digitaliseringen i ännu högre grad. Totalt jobbar ungefär 150 medarbetare i teknikorganisationen varav 75 i Stockholm. Rollen som teknikchef i Stockholm är därför en nyckelroll i bolaget. Sandras erfarenhet och person blir ett värdefullt tillskott.
Nicklas Walldan, chef teknik, service och utveckling