Vasakronan förlänger med Wise Group

Report this content

Wise Group förlänger sitt hyresavtal i Garnisonen på Östermalm i Stockholm. Samtidigt tecknar bolaget ett antal medlemskap på Arena Triangeln, Vasakronans coworking-erbjudande i Malmö.

Mitt emellan Stockholm city och grönytorna på Kungliga Djurgården ligger Garnisonen, norra Europas största kontorskvarter och en stad i staden, som omfattar fastigheter längs med Karlavägen, Oxenstiernsgatan, Linnégatan och Banérgatan.

Wise Group, ett av Sveriges ledande bolag inom kompetensförsörjning och ledarskap, har varit hyresgäster hos Vasakronan under cirka 10 år och flyttade från Hötorgshusen till Garnisonen 2020. Nu är det klart att de förlänger sitt hyresavtal och fortsätter ha Svea Livgarde, med adress Linnégatan 87, som bas för sitt huvudkontor.

Det nya avtalet omfattar 2 065 kvadratmeter och samtidigt tecknar bolaget ett antal medlemskap på Vasakronans coworking-erbjudande Arena i köpcentrumet Triangeln, Malmö.

– Wise Group har varit hyresgäster hos oss länge, och det känns väldigt roligt att fortsatt kunna tillgodose deras behov både i Stockholm och Malmö. Vasakronans styrka ligger i att vi finns i bra kommunikationslägen på Sveriges fyra största orter och kan erbjuda olika typer av kontorslösningar. Det gör att vi nästan alltid har goda möjligheter att möta våra kunder när deras behov förändras, säger Anna Nordin, chef Stockholm.

> Mer om Garnisonen

> Mer om Wise Group

Pontus Ekholm
Projektledare Kommunikation
E-post: pontus.ekholm@vasakronan.se

Vasakronan är Sveriges ledande fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd värderat till cirka 176 miljarder kronor. Inriktningen är centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Inom cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Fastighetsbeståndet omfattar 166 fastigheter med en total area på cirka 2,4 miljoner kvadratmeter. Företaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Vårt uppdrag är att leverera en långsiktigt hög och stabil avkastning. Men aldrig på bekostnad av människor och miljö. Läs mer på www.vasakronan.se

Citat

Wise Group har varit hyresgäster hos oss länge, och det känns väldigt roligt att fortsatt kunna tillgodose deras behov både i Stockholm och Malmö. Vasakronans styrka ligger i att vi finns i bra kommunikationslägen på Sveriges fyra största orter och kan erbjuda olika typer av kontorslösningar. Det gör att vi nästan alltid har goda möjligheter att möta våra kunder när deras behov förändras.
Anna Nordin, chef Stockholm