Vasakronan hyr ut x3 och fyller upp Klara C i Stockholm

Vasakronan har tecknat avtal med Scandinavian Photo, Vapiano och Convendum i Klara C. Det innebär att fastigheten är fullt uthyrd.

Scandinavian Photos är Skandinaviens enskilt största aktör inom fotoprodukter. Företaget har tre butiker i Stockholm som man nu väljer att samlokalisera till en butik om 865 kvm med entré från Vasagatan.

Samtidigt väljer även Vapiano att etablera ytterligare en restaurang i staden. Restaurangen omfattar 700 kvm vilket motsvarar cirka 250 sittplatser. Även denna får entré mot Vasagatan.

Sist, men inte minst, väljer den befintliga hyresgästen Convendum att expandera med ytterligare 1 100 kvm kontorshotell. Det innebär att Convendum hyr totalt 5 000 kvm och att fastigheten är fullt uthyrd.

- Klara C är en fastighet i absolut toppläge som bjuder på både förstklassiga lokaler och väldigt stora flöden. Den lämpar sig därför väl både för butiker och den typ av verksamhet som Convendum bedriver. Alla tre uthyrningarna är ett uttryck för detta, säger Ronald Bäckrud, chef region Stockholm.

Ronald Bäckrud
Chef region Stockholm
E-post: ronald.backrud@vasakronan.se

Projektledare kommunikation