Viking Line Abp RÄTTELSE AV FLAGGNINGSANMÄLAN SKICKAD 20.06.2019 KL 10.10

Viking Line Abp RÄTTELSE FLAGGNINGSANMÄLAN 20.06.2019, kl 15.00

VIKING LINE ABP:S RÄTTELSE OM FÖRÄNDRING I ÄGARANDELAR I ENLIGHET MED 9 KAP, 10§ VÄRDEPAPPERSMARKNADSLAGEN

I börsmeddelandet som publicerades den 20.6.2019 kl.10.10 meddelades det felaktigt att Jesper Blomsterlund äger 0 aktier efter att flaggningsgränsen uppnåddes. Det riktiga antalet aktier är 1050.

Det korrigerade meddelandet finns i sin helhet nedan:

Viking Line Abp har igår den 19 juni 2019 mottagit meddelande från Jesper Blomsterlund i enlighet med Värdepappersmarknadslagens 9:e kapital, § 5, enligt vilken Jesper Blomsterlund och de av honom kontrollerade bolagen Ab Rafaels och Rafael Export Ab:s ägandeandel har understigit 5 procent av Viking Lines aktier och röster den 19.6.2019.

Jesper Blomsterlunds aktieinnehav är den 19 juni 2019 1050 aktier.

Jesper Blomsterlunds ägarandel är enligt:

VIK1V                                  Antal aktier    % av aktier och röster         Viking Line Abp:s
ISIN. FI0009005250                                                                              totala aktier och röster

Andel efter att                      1 050             0,00 %                                 10.800.000
flaggningsgränsen
uppnåddes

Andel som uppgetts i           541 923         5,01 %                                 10.800.000
föregående flaggnings-
anmälan

Viking Line Abp har totalt 10 800 000 aktier och röster. Viking Line Abp har endast en aktieserie.

Tilläggsinformation

VD Jan Hanses