Viking Line bjuder på nytt underhållningskoncept på rutten Helsingfors–Stockholm

Från och med september förnyas programmet ombord på M/S Gabriella och M/S Mariella så att underhållningsutbudet framöver är uppbyggt kring dagligen varierande teman. Därmed kan kunderna välja att förlägga sin kryssning till en viss veckodag beroende på sina underhållningspreferenser. I början av veckan bjuder vi på lugnare dansmusik och via onsdagens rock- och bluesinspirerande stämning går vi vidare till helg och party.

Viking Line vill erbjuda resenärerna tydliga underhållningsteman för varje veckodag, för att man ska kunna välja resdag utgående från sina egna preferenser. På kundernas önskemål fokuserar programmet nu ännu mer på inhemska finska stjärnartister som får möjlighet att uppträda på de renoverade båtarnas flotta estrader. I och med förnyelsen fördubblas även antalet danskryssningar, eftersom inhemska dansartister nu sprider sin stjärnglans över både måndagens och tidagens kvällskryssningar från Helsingfors. Möjligheten att ta sig en svängom till takterna av bl.a. Heidi Pakarinen, Lea Laven, Finlanders och årets tangokungligheter utlovas.

Onsdagarnas avgångar på temat Alltid ung omfattar allt från blues till rock’n’roll och på scenen ser vi ett gäng ständigt lika aktuella stjärnor från Pepe Willberg till Danny och Jiri Nikkinen & Beatles Tribute. På torsdagskvällarna uppträder finska toppartister, bland andra Jari Sillanpää, Erin, Ellinoora, Jonne Aaron och Anssi Kela.

På fredagarna är det party på Röda båtarna till Stockholm. Partyband ser till att stämningen lyfter taket och framemot morgontimmarna står gästande DJ:s för klubbstämningen på Östersjöns vågor. Under lördagen är underhållningsutbudet och dansgolvet i Club Mar tillägnad klubben I Love DJs.

– För många av våra resenärer är högklassig underhållning det som gör hela kryssningen. På båtarna har folk möjlighet att på ett lätt och trevligt sätt gå på sina favoritartisters spelningar och dessutom utan någon extra kostnad. Våra kunder har i synnerhet önskat fler inhemska underhållningsartister på våra båtar, så i enlighet med vårt nya underhållningskoncept kommer nu ännu fler inhemska stjärnor att uppträda på rutten Helsingfors–Stockholm från och med september, berättar Viking Lines linjechef Lauri Orpana.

Ungdomarna tar över Röda båtarna under höstlovet

Under höstlovsveckorna 14.10–6.11 utlovas specialprogram på Röda båtarna med flera av ungdomarnas favoriter ombord: Roope Salminen & koirat, Anna Abreu, Benjamin och Kasmir. Då utlovas också specialprogram med Ville Viking och bl.a. möjlighet att delta i cirkusskolan Circus Hot Spot.

Lauri Orpana

Route Manager

358 9 123 5252 lauri.orpana@vikingline.com

Christa Grönlund

Communications Manager, Marketing Communications

358 9 123 5242 christa.gronlund@vikingline.com

Johanna Boijer-Svahnström

Vice President, Corporate Communications

358 18 270 00 johanna.boijer@vikingline.com

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace

Taggar:

För många av våra resenärer är högklassig underhållning det som gör hela kryssningen. På båtarna har folk möjlighet att på ett lätt och trevligt sätt gå på sina favoritartisters spelningar och dessutom utan någon extra kostnad. Våra kunder har i synnerhet önskat fler inhemska underhållningsartister på våra båtar, så i enlighet med vårt nya underhållningskoncept kommer nu ännu fler inhemska stjärnor att uppträda på rutten Helsingfors–Stockholm från och med september.
Lauri Orpana, linjechef, Viking LIne Abp