Instabee utökar med 4 000 kvm hos Wihlborgs i Helsingborg

Instabee, där konsumentvarumärkerna Budbee och Instabox ingår, erbjuder leveranser antingen hem till konsumenten eller till ett paketskåp. Instabee har verksamhet i sex länder och går att välja som fraktalternativ hos majoriteten av de stora nätbutikerna i Sverige.

Instabee har varit hyresgäst hos Wihlborgs sedan 2018 och hyrde då 220 kvm på Berga. Sedan 2021 har företaget hyrt 2 000 kvm i Bunkagården Västra 8 men utökar nu alltså med dubbelt så stor yta i grannlokalen. Tillträdet ägde rum den 1 juni, i anslutning till att den tidigare hyresgästen flyttade ut. Avtalet omfattar tre år.

Ättekulla industriområde ligger i södra Helsingborg och har med sin närhet till E4/E6 och Helsingborgs hamn blivit populärt för transport- och entreprenadföretag och grossister.

- Vi har ett bra samarbete med Wihlborgs och är glada för att de kan tillgodose våra operationella behov när vi fortsätter växa, säger Fredrik Nyström, General Manager Nordics på Instabee.

- Vi är glada över att Instabee växer hos oss och att vi har kunnat möta behoven av större yta vägg i vägg med befintlig verksamhet. Dessutom direkt efter att den tidigare hyresgästen lämnade lokalerna, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs.

Ulrika Hallengren, vd, 040-690 57 95
Magnus Lambertsson, regionchef, 042-490 46 73

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 57 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 4,5 Mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Snabbfakta

Logistikföretaget Instabee har tecknat avtal om ytterligare 4 000 kvm i fastigheten Bunkagården Västra 8 på Ättekulla industriområde i Helsingborg. Instabee har varit hyresgäst hos Wihlborgs sedan 2018 och hyrde då 220 kvm på Berga. Sedan 2021 har företaget hyrt 2 000 kvm i Bunkagården Västra 8 men utökar nu alltså med dubbelt så stor yta i grannlokalen. Tillträdet ägde rum den 1 juni, i anslutning till att den tidigare hyresgästen flyttade ut.

Citat

Vi är glada över att Instabee växer hos oss och att vi har kunnat möta behoven av större yta vägg i vägg med befintlig verksamhet. Dessutom direkt efter att den tidigare hyresgästen lämnade lokalerna.
Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs