Wihlborgs hyr ut 8 200 m² till Malmö stad

Malmö stad har tecknat ett tioårigt hyresavtal med Wihlborgs om 8 200 m² i centrala Malmö för hälsa-, vård och omsorgsförvaltningen.

Förvaltningen flyttar in i fastigheten Elefanten 40 i hörnet av Storgatan och Södra Förstadsgatan där 8 800 m² kontorsytor frigörs när Tullverket flyttar till Hyllie under andra kvartalet 2019. Efter att Tullverket flyttat ut kommer lokalerna att renoveras och Malmö stad kan flytta in den 1 november 2019.

- Malmö stad är en av våra största hyresgäster i Malmö och vi har en kontinuerlig dialog kring förändringar i deras lokalbehov. Här har vi kunnat möta deras önskan om stora, samlade ytor i Malmös mest centrala läge med närhet till både Stadshuset och förvaltningens lokaler på Drottninggatan, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs Fastigheter.

- Jag är mycket glad över att vi nu får tillgång till ytterligare en lokal där många av våra verksamheter nu kan lokaliseras tillsammans. Detta kommer att ge bra synergieffekter både internt och för Malmöbon, säger förvaltningsdirektör Gisela Green.

Ulrika Hallengren, vd, 040-690 57 95
Magnus Prochéus, regionchef, 040-690 57 82

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 42,1 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 3,0 Mdkr.

Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Citat

Malmö stad är en av våra största hyresgäster i Malmö och vi har en kontinuerlig dialog kring förändringar i deras lokalbehov. Här har vi kunnat möta deras önskan om stora, samlade ytor i Malmös mest centrala läge med närhet till både Stadshuset och förvaltningens lokaler på Drottninggatan.
Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs Fastigheter