Ytterligare ett medtechbolag till Wihlborgs Berga Flexhus i Helsingborg

Medtechbolaget CYTO365 har tecknat avtal om 800 kvm i Berga Flexhus (Huggjärnet 13) på Berga i Helsingborg. Avtalet omfattar fem år.

CYTO365 är ett växande startup-företag som inom kort lanserar sin första produkt, RondelO™, en vridventil som används inom infusionsterapi för läkemedel som ska ges i sekvens, som t.ex. cytostatika.

I slutet av 2023 flyttar företaget till Berga Flexhus, som består av två moderna kontors- och lagerbyggnader med flexibilitet i främsta fokus. Wihlborgs har tidigare kunnat meddela att medtechföretaget AutomationsPartner flyttar in på totalt 2 200 kvadratmeter till hösten. Den tredje hyresgästen är Soprema som erbjuder produkter inom tätskikt och isolering.

- Wihlborgs har verkligen varit tillmötesgående och delaktiga i planering av vårt nya kontor. Vi ser fram emot att få bygga renrum och starta högvolymsproduktion av vår produkt RondelO™, säger Micael Törnblom, vd på CYTO365 AB.

- Vi ser fram emot att välkomna CYTO365 och det är roligt att Berga Flexhus nu får lite av en medtech-profil. Här har vi kunnat tillmötesgå tre olika företagsbehov genom att kombinera kontorsyta med intilliggande lager och produktionsytor på olika sätt, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs.

Ulrika Hallengren, vd, 040-690 57 95
Magnus Lambertsson, regionchef, 042-490 46 73

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 55,7 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 4,2 Mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Snabbfakta

Medtechbolaget CYTO365 har tecknat avtal om 800 kvm i Berga Flexhus (Huggjärnet 13) på Berga i Helsingborg. Avtalet omfattar fem år och inflyttning äger rum i slutet av 2023.

Citat

Vi ser fram emot att välkomna CYTO365 och det är roligt att Berga Flexhus nu får lite av en medtech-profil. Här har vi kunnat tillmötesgå tre olika företagsbehov genom att kombinera kontorsyta med intilliggande lager och produktionsytor på olika sätt.
Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs