Fabege utökar sin satsning i Flemingsberg

Fabege förvärvar tre stationsnära fastigheter i Flemingsberg av Vincero Fastigheter AB. Fastigheterna Regulatorn 1, Batteriet 3 och 4 tillträds den 1 november 2018.

Tillsammans med Huddinge kommun kommer vi nu arbeta vidare med planen för området och dess infrastruktur. Området är med befintlig och planerad infrastruktur det naturliga navet i södra Stockholm. Det sammanlagda fastighetsvärdet i förvärven uppgår till ca 750 mkr.

–        Det är förstås oerhört spännande att vi är igång med detta viktiga projekt tillsammans med Huddinge kommun. Det behövs attraktiva arbetsplatser, på södra sidan, nära där människor bor och att även utnyttja ledig kapacitet i redan befintlig infrastruktur är dubbeltklokt. Vår förhoppning är att stadsdelen kommer skapa bättre balans och konkurrenskraft för hela Stockholmsregionen. säger Klaus Hansen Vikström, Vice VD och affärsutvecklingschef på Fabege.

Intentionen är att förnya och utveckla Flemingsbergs stationsområde och tillhörande stadsdelar och skapa plats för 50 000 arbetande, 50 000 boende och 50 000 besökare inom Flemingsberg. En plats där kunskap och kreativitet sammanförs med näringsliv, boende och besökare för att skapa hållbar tillväxt i en öppen och inbjudande livsmiljö.

Klaus Hansen Vikström, Vice VD och affärsutvecklingschef, tel 08-555 148 74, 070-239 34 81
Åsa Bergström, vVD och ekonomi- och finanschef, tel 08-555 148 29, 0706-66 13 80

Fabege är ett fastighetsbolag med fokus på stadsutveckling och kommersiella fastigheter. Vi utvecklar attraktiva och hållbara stadsdelar med moderna kontor, bostäder och ett brett utbud av service - tillsammans med strategiska partners. Både vårt perspektiv och ägande är långsiktigt och vår passion är att skapa rätt förutsättningar för alla som bor, verkar och vistas i våra områden. Vi finns på ett begränsat antal delmarknader med hög tillväxt i Stockholmsområdet. Fabege aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap-segmentet. För mer information, vänligen besök oss på www.fabege.se

Citat