Nu byter vi namn till Gothia Kompetens

Vi jobbar med kompetensutveckling och då ska vi så klart visa det. Därför byter vi namn från Gothia Fortbildning till Gothia Kompetens.

– Under året har vi arbetat igenom vår varumärkesstrategi och nu har vi landat i ett företagsnamn, en grafisk profil och en kommunikationsplattform som tydligare kommunicerar vårt erbjudande, säger Hilda Widaeus, marknadschef på Gothia Kompetens.

Företaget startade som ett traditionellt bokförlag 1951 och har sedan dess successivt utvecklats till ett helt kompetenshus med kompetensutveckling för de som jobbar inom förskola, skola, vård och omsorg. Produktportföljen innehåller allt från böcker, informationsmaterial och tidningar till konferenser, utbildningar och digitala tjänster.

– Att satsa på medarbetares kompetensutveckling gynnar både verksamheterna och den enskildes utveckling. Det vill vi bidra till, säger Hilda Widaeus.

Hilda Widaeus
Marknadschef
hilda.widaeus@gothiakompetens.se

Gothia Kompetens – kompetensutveckling och kunskapsförmedling för och av oss som jobbar med förskola, skola, vård och omsorg. Tillsammans utvecklar vi både verksamheter och människorna i dem. Verksamhetsnära kompetensutveckling – för en bättre dag på jobbet.

Nu byter Gothia Fortbildning namn till Gothia Kompetens.

Att satsa på medarbetares kompetensutveckling gynnar både verksamheterna och den enskildes utveckling. Det vill vi bidra till.
Hilda Widaeus, marknadschef, Gothia Kompetens