Peab bygger 110 hyreslägenheter i Umeå

Peab har fått uppdraget att bygga 110 hyresrättslägenheter i Tomtebo, Umeå. Beställare är Sjörået Hyresrätter AB genom sin ägare Hyresrättsfonden 3 AB (publ) och Slättö förvaltning AB. Kontraktssumman uppgår till ca 116 Mkr.

Projektet omfattar tre fyra-våningshus om totalt 110 hyresrättslägenheter i Umeås nyaste och snabbast växande stadsdel Tomtebo. Den totala boarean uppgår till cirka 6 700 kvm och innehåller en stor del 2:or och 3:or.

- Vi är glada över samarbetet med Peab som bygger en miljösmart, effektiv och attraktiv produkt, väl i linje med vår investeringsfilosofi, säger Johan Karlsson, VD Slättö Förvaltning AB.

Just nu pågår projekteringsarbetet och planerad byggstart sker i december 2014. Inflyttning beräknas ske från juni 2016 till årsskiftet 2016/2017.

För mer information, kontakta:
Susanne Hallberg, arbetschef Peab, +46733 37 14 47
Johan Karlsson, VD Slättö Förvaltning AB, +46 703 63 55 09
Ulf Nordwall, projektutvecklare Peab, +46 733 37 48 02
Niclas Brantingson, informationschef Peab, +46 733 37 20 06

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.

Snabbfakta

Johan Karlsson, VD Slättö Förvaltning AB.