Peab bygger 121 lägenheter i Lindängen, Malmö

Peab har fått uppdraget att bygga 121 lägenheter, förskola samt gym i kvarteret Vårsången i Lindängen, Malmö. Det är det första nyggnadsprojektet i området på över 30 år. Beställare är Fastighets AB Trianon och kontraktssumman uppgår till ca 193 Mkr.

Projektet är ett samhällsbyggnadsprojekt där Peab, med underentreprenörer, ska anställa tio personer från området Lindängen, där projektet ligger.

- Vi är stolta över att vara med i ett samhällsbyggnadsprojekt som Vårsången, där vi tillsammans skapar arbetstillfällen för boende i närområdet. Att vara med och utveckla Lindängen genom detta projekt med attraktiva lägenheter och en bra boendemiljö ser vi som väldigt positivt, säger Håkan Olsson, regionchef Peab.

Byggstart sker omedelbart och projektet beräknas vara färdigställt juni 2017.

Projektet orderanmäls i andra kvartalet 2015.

För mer information, kontakta:
Håkan Olsson, regionchef Peab, +46 733 37 31 66
Niclas Brantingson, informationschef Peab, +46 733 37 20 06
Olof Andersson, VD Fastighets AB Trianon, +46 709 54 57 20

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning på överstigande 43 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.

Taggar: