Peab bygger hyreslägenheter i Malmö

Peab har fått uppdraget att bygga 80 hyreslägenheter på Sorgenfri i Malmö. Beställare är MKB Fastighets AB och kontraktssumman uppgår till 154 MSEK.

Projektet Kv Spåret 1 omfattar totalt 80 hyreslägenheter med garage och källare. Huset ska byggas i en u-formad huskropp. Den högre husdelen byggs i sju våningar och innehåller 69 lägenheter, och de två lägre husdelarna byggs i tre våningar och innehåller elva lägenheter i form av radhus. I markplan byggs ca 2000 kvm lokalyta som bl a ska innehålla ett gym.

Vi är väldigt glada över att åter igen få bygga till en så viktig kund för oss som MKB. Just på Sorgenfri finns ett stort behov av hyreslägenheter och det känns fint att få bidra till utvecklingen av stadsdelen, säger Olle Olsson, regionchef på Peab.

Uppdraget är en totalentreprenad med byggstart i september 2019 och inflyttning är beräknad till juni 2021.

Projektet orderanmäls i andra kvartalet 2019.

Illustration: Liljewalls Arkitekter AB

För ytterligare information, kontakta:

Olle Olsson, regionchef Peab, 0733-37 43 90

Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Olle Olsson, regionchef på Peab