Peab bygger hyresrätter i Östersund

Peab har fått uppdraget att bygga 85 hyreslägenheter i Östersund. Beställare är Diös Fastigheter AB och kontraktssumman uppgår till 104 MSEK.

Projektet omfattar 85 lägenheter fördelat på tre hus samt ett parkeringsdäck.

Uppdraget är en totalentreprenad med byggstart i juni 2019 och inflyttning är beräknad till december 2020.

– Vi är mycket glada och stolta över att ha fått förtroendet av Diös att bygga nya fina hyres­bostäder i Östersund. Extra spännande att få vara en del i utveckling av Östersund tillsammans med en stark aktör som Diös, säger Fredrik Timan, regionchef på Peab.

Projektet orderanmäls under andra kvartalet 2019.

Illustration: Christel Elvsgård-Ekman/GisteråSjöstrand Arkitekter

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Timan, regionchef Peab, 0733-37 11 36
Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Fredrik Timan, regionchef på Peab