Peab bygger hyresrätter i Ronneby

Peab har fått uppdraget att bygga 84 hyreslägenheter i Ronneby, Blekinge. Beställare är AB Ronnebyhus och kontraktssumman uppgår till 169 MSEK.

Projektet består av tre huskroppar som ska uppföras i 4, 5 respektive 6 våningsplan. Totalt rör det sig om ca 11 000 kvm, inklusive källare och garage. Husen kommer certifieras enligt Miljöbyggnad 3.0, klass silver.

Uppdraget är en totalentreprenad i samverkan med byggstart i juni 2019 och inflyttning är beräknad till juni 2021.

Projektet orderanmäls i det andra kvartalet 2019.

För ytterligare information, kontakta:

Bratislav Marjanovic, regionchef Peab, 0733-37 43 02

Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Taggar:

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.