Peab bygger ny vårdbyggnad i Helsingborg

Peab har fått uppdraget att uppföra en ny vårdbyggnad om 40 000 kvm på sjukhusområdet i Helsingborg. Beställare är Region Skåne och projektet genomförs som samverkansentreprenad.

Parterna ska gemensamt fastställa omfattning samt kostnad.

Uppdraget omfattar byggande av en ny fastighet om cirka 40 000 kvm BTA inom nuvarande sjukhusområde. Fastigheten ska innehålla lokaler för vuxen psykiatrisk öppenvård och heldygnsvård, somatisk öppenvård och dagvård, laboratoriemedicinsk verksamhet samt gemensamma stödfunktioner för logistik och service.

– Som samhällsbyggare är vi väldigt stolta över att få uppdraget att utveckla sjukhusområdet i Helsingborg, säger Bratislav Marjanovic, regionchef Peab.

Projektet beräknas att orderanmälas, efter slutgiltigt fastställande av kontraktssumma mellan parterna, i första kvartalet 2015.

Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 augusti 2014 kl 12.30.
Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se

För mer information, kontakta:
Bratislav Marjanovic, regionchef Peab, +46 733 37 43 02
Niclas Brantingson, informationschef Peab, +46 733 37 20 06

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.

Taggar:

Snabbfakta

Peab har fått uppdraget att uppföra en ny vårdbyggnad om 40 000 kvm på sjukhusområdet i Helsingborg. Beställare är Region Skåne och projektet genomförs som samverkansentreprenad. Parterna ska gemensamt fastställa omfattning samt kostnad. Projektet beräknas att orderanmälas, efter slutgiltigt fastställande mellan parterna, i första kvartalet 2015.

Bratislav Marjanovic, regionchef Peab