Peab bygger nya Glöstorpsskolan i Tuve

Peab har fått uppdraget att bygga en ny hög- och mellanstadieskola i Tuve på Norra Hisingen i Göteborg. Beställare är Lokalförvaltningen i Göteborgs stad och kontraktssumman uppgår till 273 MSEK.

Bygget av skolan ingår i ett partneringavtal. I ett partneringprojekt arbetar beställare och entreprenör nära varandra genom hela processen. Lokalförvaltningen har sedan tidigare gjort beställningar på så kallade tidskritiska arbeten, vilket bland annat omfattar rivning och grundläggning - dessa arbeten ingår i den totala kontraktssumman.

Peab är Nordens samhällsbyggare och därför är projekt som att detta där vi får vara med och bygga den nya Glöstorpsskolan i Tuve speciellt för oss. Här bygger vi för framtiden, där barn- och ungdomars utbildningsmiljö är en viktig del, säger Stellan Haraldsson, regionchef på Peab.

Uppdraget är en totalentreprenad i partnering och det ska vara färdigt i maj 2021.

Projektet orderanmäls i fjärde kvartalet 2019.

För ytterligare information, kontakta:

Stellan Haraldsson, regionchef Peab, 0733-37 35 29
Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Stellan Haraldsson, regionchef på Peab