Peab bygger skola i Kyrkslätt i Finland

Peab har fått uppdraget att bygga en skola och ett daghem för Kyrkslätt kommun i Finland. Kontraktssumman uppgår till 11 MEUR.

I uppdraget ingår att riva en del av den befintliga skolan, bygga en ny länga som innehåller nya klassrum samt renovera delar av övriga skolbyggnaden. Dessutom ska ett daghem byggas på samma plats som det tidigare legat ett äldre daghem. Totalt rör det sig om 4 061 kvadratmeter.

Projektet betyder mycket för oss. Vi är stolta över att få bygga den nya skolan. Det passar bra in i Peabs vision som samhällsbyggare, säger regionchef Marko Rinkinen, Peab Finland.

Uppdraget är en totalentreprenad med byggstart i maj 2019. Inflyttning i daghemmet är beräknat till september 2020 och i skolan till april 2021.

Projektet orderanmäls i det andra kvartalet 2019.

För ytterligare information, kontakta:

Marko Rinkinen, regionchef Peab, Södra Finland, +358 40 767 6160

Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Marko Rinkinen, regionchef Peab Finland